Kategorier
Fastighetservice

Hyresgäster välkomnar bokningssystem i Lindesberg

Tvättstugebråken hade nått sitt kulmen, något behövde göras och fort. Därför bestämde sig hyresvärden att skaffa ett bokningssystem till huset i Lindesberg.

Man brukar skämta om grannosämja när det kommer till tvättstugan. Lappar med olika grader av ilska när något glömt att ta luddet ur torktumlaren eller inte torkat golvet. Faktum är att för många idag lever med dessa lappar och gliringar från grannar. Så var det även i det huset där Lennart levt i över tio år.

Förr var det inga bekymmer. Alla var noga med att städa efter sig och ingen behövde någonsin undra vem som gjort eller inte gjort si eller så. Numera var det skillnad, det kunde Lennart märka. Han visste att han alltid var noga, men det kunde ju inte hans grannar veta, så han fick sin beskärda del av gliringarna. Nog vore det bättre om man kunde ha kod för att komma in i tvättstugan, då kunde man se vem som slarvat.

Bokningssystem som hittar den skyldige

En dag kom en lapp i brevlådan från hyresvärden. Han hade hittat ett bokningssystem i Lindesberg som kunde användas på deras tvättstuga. Då fick man boka in sig via en app eller i tvättstugan. Ingen annan kunde ta ens tid vilket skulle stoppa viss ilska. Det viktiga var att hyresvärden kunde se i efterhand vilka som haft tvättstugan under de tider som städning inte gjorts.

Bokningssystemet installerades och alla var lika förväntningsfulla. Nu skulle de få veta vem som slarvat de senaste åren. Det blev tyvärr inte som de tänkt sig. Efter installationen var tvättstugan fläckfri. Inte en dammtuss så långt ögat kunde nå. Man kunde tro att alla var nöjda, men icke. Istället för att glädjas åt den rena tvättstugan gick nu ryktena om vem som kommit undan och inte kunde ställas till svars.